Bad Urach Şelalesi

Bad Urach Şelalesi Hakkında

Bugünkü hedefimiz , Bad Urach Şelalesi. Açıkçası yıllardır Stuttgart’ta yaşayıp, buraya daha önce neden gelmediğimi sorgulamaya başladım. Burası Stuttgart’a yaklaşık 45 kilometre uzaklıkta ve ulaşması da gayet kolay. Bad Urach Wasserfall tren durağı bile var. Biz arabayla çok rahat bir şekilde ulaştık. Bad Urach Şelalesi, aslında termal bir bölge Schwäbische Alb sınırları içinde. Bu bölgedeki tek şelale değil. Yine romantik bir şelale olan Gütersteiner Şelalesi de buraya çok yakın. Hatta bu bölgede daha bir çok tarihi ve coğrafi lokasyon bulunmakta. Yani bu bölgeye, ilerleyen günlerde yine geleceğiz:) Çünkü bu bölge, Stuttgart’a yakın gezilecek yerler listemin en başlarında yerini şimdiden aldı.

Bad Urach Şelalesi, 37 metrelik yükseklikten akmakla birlikte, debisi yağmur suları ve kar yağışına bağlı olarak saniyede 70 ile 420 litre arasında değişen romantik bir şelale. Bu bölgeye, daha önce kızak kaymaya geldiğimi hatırlıyorum. Yani aslında burası kışın kar sporları ile de ünlü bir bölge.

Bad Urach Şelalesi’ne Tırmanmak

Arabamızı P23 park yerine park edip, şelaleye doğru yürümeye koyulduk. Yol boyu yanımızda akan suyun sesi ile, yavaş yavaş ilerledik. Su sesi bize huzur verdi ve fotoğraf çekmek için de harika köşeler bulduk. Yaklaşık 900 metre ilerledikten sonra karşımızda, harika bir şekilde akan şelaleyi bulduk. Mayıs ayı gitmemizden dolayı olacak ki, suyun hacmi normale göre oldukça fazla idi. Bir önceki hafta yağan yağmurların da buna etkisi olmalı. Dolayısıyla bahar aylarında gitmenizi tavsiye ederim.

Şelalenin karşısında bir müddet büyülenmiş şekilde durup yukarı çıkmaya karar verdik. Su kenardaki merdivenlere kadar taştığı için çıkarken ayaklarımız da ıslandı. Burayı bilen arkadaşlar ise her zamanki gibi hazırlıklı gelmişler tabi hepsinin ayaklarında su geçirmez botlar:)

Bu arada şelalenin aktığı kısma girmek yasak çünkü suya özgü olan tüf maddesini korumak istiyorlar. Bu sebeple de kenarından yürümek durumundasınız.

Şelalenin üst kısmı

Şelalenin üst kısmına (yaklaşık 40 metre yüksekliğe tırmandıktan sonra) varınca da sizi harika bir manzara bekliyor. Ayrıca karşı tepeden Hohenurach Kalesi’nin kalıntılarını da görmek mümkün.

Bu alanda tertemiz bir Biergarten bekliyor seni. Soğuk bir şeyler içmek ve tuvalet ihtiyacını gidermek için çok iyi bir şans:)

Buradan sonra yine harita ve oklar yardımıyla yürüyüşüne devam edebilir ve etraftaki mağara ve kale kalıntılarını gezebilirsin.

Biz, akşam olması ve yağmurun çiselemeye başlaması sebebiyle bir sonraki haftaya plan yaptık. Yani bu bölge hakkında daha çok yazacağım sanırım.

Bad Urach Şelalesi Üst Kısmı

Az bilinen rotalarım hakkında daha çok okumak istersen bu linki tıklaman yeterli.