Dağların Kraliçesi Rigi Tepesi

Rigi ve Göl Manzarası

Luzern gezimizin en çok beklediğimiz kısmı geldi. Bugün ‘Dağların Kraliçesi Rigi’ tepesine çıkıyoruz. Etrafında ondan daha yüksek tepeler ve dağlar varken neden sadece Rigi tepesi kraliçe olarak tanımlanıyor, çıkınca daha iyi anlıyor insan. Biz de bu tepeye çıkmayı öyle istemişiz ki, Luzern’e vardığımız ilk gün ve gezimize başlamadan önce ilk işimiz, tren garına gidip biletlerimizi almak oldu. Tren garında bileti aldığımız görevlinin tavsiyesi üzerine gidişimizi gemi ile, dönüşümüzü ise tren ile planladık. Ancak şimdiki aklımız olsa dönüşü de gemi ile yapardık:)

Tepeye çıkış günümüz geldiğinde, otelden Luzern tren garına otobüs ile geçip hemen karşı yoldaki gemi iskelesine yürüdük. İskelede bekleyen gemimize yerleştikten sonra tam vaktinde yolculuk başladı. Bu arada İsviçre’de ulaşım hem kolay hem de çok dakik. Gidiş rotamız gemi ile Vitznau ve oradan da tren yani Rigi Bahn ile Rigi tepesi… Rigi Kulm tren durağı, varmamız gereken hedef noktamız. Dönüş rotamız ise tren ile Rigi’den Arth-Goldnau ve oradan yine tren ile tekrar Luzern tren garı. Hem gidiş hem de dönüş yaklaşık olarak bir buçuk saat sürüyor. Ancak gemi seyahatimiz enfes manzaralarla dolu olduğundan epey keyif aldık.

Rigi Tepesi

Rigi tepesine vardığında seni etkileyici bir manzara karşılayacak. Aslında eğer yaz mevsiminde gittiysen bir önceki durakta inerek tepeye yürüyüş yollarından birini kullanarak da çıkabilirsin. Biz Ocak ayında gitmiş olmamıza rağmen yürüyüş yollarını kullananlar vardı. Rigi Kulm durağına vardığında tam tepe noktasına varmak için birkaç yüz metre daha tırmanman gerekecek ve sonra 1798 metre yükseklikten Luzern’i seyredebilirsin…

Biz trenden indikten hemen sonra durağın yakınlarında vakit geçirdik. Sonrasında en tepe noktaya ufak bir yürüyüş sonrası vardım. Vardım diyorum çünkü çocuğumuzla çıktık ve tepeye eşimle sıra sıra gitmemiz gerekti. Malum kış ayları ve tepe gerçekten çok rüzgarlıydı. Daha sonra yine durağa geri döndük ve oradaki gözlem tepesinde de biraz vakit geçirdik.

Artık dönüş vaktimiz gelmişti ve dönüş treni de gayet vaktinde geldi. Bu arada bahar ayları veya yaz ayları gidecekler için oradaki yürüyüş rotalarını şiddetle tavsiye ederim. Sanırım biz şimdiden sıcak havalarda bir tur daha planlıyoruz. Ayrıca kış aylarında gidecekler için de kalın giyinin derim. Güneş gözlüklerinizi ve koruyucu kremlerinizi de unutmayın yoksa benim gibi ufak kızarıklarınız olabilir:)

İsviçre’de gezdiğim diğer yerleri görmek istersen buraya bir link bırakıyorum…